Tijdens een onderzoeksproject aan de Noord-Franse kust maakte ik als student architectuur voor het eerst primitieve field recordings. Het bleken de kiemen voor mijn latere praktijk in de geluidskunst. Intussen experimenteerde ik met noise, speelde toetsen bij een hedendaagse folkband en maakte elektronische muziek. Onderweg ontdekte ik dat het produceren van elektro-akoestische muziek helemaal mijn ding is en dat geluid voor mij de beste manier is om te communiceren met de ziel van de dingen. Uiteindelijk maakte ik de overstap van architect naar autonoom klankkunstenaar.
Luisteren en klank creëren blijft ook vandaag de kern van mijn artistiek bestaan, met veel liefde en aandacht voor stilte. Dat uit zich bijvoorbeeld in sounddesign en foley-acting voor film, compositie voor podiumkunsten en de creatie van luisterspelen voor musea en podcasts.
Mijn solo performances houden het midden tussen een ritueel en een geluidsperformance. Ik probeer het luisteren op allerlei manieren te activeren bij mijn publiek. Recent werk maakt ook een brug naar geluidsmediatie.
Luisteren naar mensen, verwonderd zijn en verhalen vertellen. Dat is zo’n beetje wat ik vandaag doe. Eerder had ik een loopbaan in de kunsten als organisator en curator. Als ik nu naar dat verleden kijk, zie ik dat ik altijd al betoverd was door ontmoetingen, stemmen en geluidservaringen. Ruben is mijn man, we hebben samen drie dochters. Toen we in 2017 spelenderwijs Oordeur maakten, beseften we dat we complementaire skills hebben en dat we graag samenwerken bovendien. Ik doe de interviews, de scripting, de voice overs en maak de teksten. Hij creëert de geluidsomgeving, monteert de verhalen en maakt de muziek.
Naast onze audiomakerij ben ik enorm graag bezig met mijn pen. Dat kan zijn in de vorm van interviewreeksen, korte stukjes, impressies, portretten of romans. Mijn debuut 'Na de regen' verscheen in 2018 bij Manteau (Standaard Uitgeverij). De opvolger 'Grond' kwam uit in mei 2021. Momenteel ben ik bezig met mijn derde roman.
Als performer vind ik het fijn om eigen werk te brengen. Voor 'De fabelachtige stad' stond ik op de scene met de poëtische teksten die ik maakte geïnspireerd op de krachten van bepaalde dieren, naast Randall Casaer die live illustreerde en Ruben Nachtergaele en Anneleen Boehme die geluid en muziek brachten.